Zobacz inny kierunek

Studia menedżerskie


WSB Wrocław - Studia podyplomowe

Zapisz się online
  • Opis kierunku
  • Program kierunku
  • Wykładowcy
  • Cena studiów
  • Masz pytanie?

Studia menedżerskie - studia w WSB we Wrocławiu  - XVI edycja

Turbulentne uwarunkowania, w których funkcjonują współczesne firmy, zmuszają menedżerów do ciągłego trenowania i doskonalenia swoich kwalifikacji zawodowych oraz osobowościowych. Jednocześnie w firmach i na rynku pracy wzrasta znaczenie uniwersalizacji zawodowej. Coraz większą rolę odgrywa również w gospodarce mały biznes. Wszystkie te czynniki uwzględniono przy wypracowaniu koncepcji programowej podyplomowych Studiów menedżerskich.

233x134_34.jpg

Zdecydowałem się na studia podyplomowe, ponieważ chciałem uzupełnić i skonfrontować swoją wiedzę, którą zdobyłem dotychczas pracując przez wiele lat na kierowniczych stanowiskach w logistyce oraz w budownictwie. Wybrałem studia menadżerskie w WSB na podstawie bogatej siatki przedmiotów. Studia i kierunek, który wybrałem w stu procentach spełnia moje oczekiwania. 

Jarosław Wykurz
słuchacz kierunku Studia menedżerskie

Cel
Studia w profesjonalny sposób przygotowują słuchaczy do inicjowania i prowadzenia działań biznesowych, a jednocześnie porządkują i aktualizują posiadaną wiedzę menedżerską. Zajęcia są zorientowane na ćwiczenie ważnych umiejętności zawodowych i osobowościowych przydatnych w pracy menedżera i w doborze kadr.

Korzyści
Studia rozwijają pożądane cechy i umiejętności menedżerskie, a także kształcą zdolności przywódcze, decyzyjne, strategiczne, analityczne i komunikacyjne przez dyskusje w gronie wykładowców oraz praktyków gospodarczych. Program nauczania obejmuje zarówno prawne, organizacyjne, jak i psychologiczne aspekty działania małych i średnich przedsiębiorstw na rynku. Ważnym wyróżnikiem studiów jest szeroka wymiana różnych doświadczeń biznesowych między samymi uczestnikami. W ramach kierunku słuchacze mogą wykorzystać nieodpłatnie 8-godzinny moduł w języku angielskim „Business presentations”, którego program znajduje się na stronie.

Praktyczny charakter studiów
W trakcie zajęć są prezentowane i przybliżane liczne przykłady praktyczne tzw. „dobrych praktyk biznesowych”, a także efektywnie stosowane zróżnicowane formy aktywne takie, jak warsztaty, ćwiczenia kierownicze, symulacje decyzyjne, przypadki  i inscenizacje czy analiza dokumentów organizacyjnych oraz finansowych. Wyróżnikiem studiów jest kompleksowa gra biznesowa PROMAR, znana i prowadzona w środowiskach uczelnianych oraz biznesowych. Gra PROMAR jest rozgrywana w formie zajęć wyjazdowych, finansowanych przesz WSB we Wrocławiu. Zwycięzcy w tej grze otrzymują doceniane na rynku pracy certyfikaty z opisem gry.

Uczestnicy
Uczestnikami studiów mogą być potencjalni menedżerowie (szczególnie w organizacjach komercyjnych), osoby na stanowiskach menedżerskich zamierzające zaktualizować i uporządkować swoją wiedzę oraz przećwiczyć posiadane umiejętności zawodowe i osobowościowe, właściciele i współwłaściciele małych firm oraz osoby zamierzające uruchomić
swój biznes.

Program kierunku: 

Miesiące nauki: 9
Liczba godzin: 192
Liczba zjazdów: 12

Program

Trening menedżerski (12 godz.) 

  • Funkcje treningu menedżerskiego
  • Gry i ćwiczenia kierownicze – indywidualne i grupowe
  • Symulacje decyzyjne
  • Przypadki i inscenizacje

Zarządzanie firmą i struktury działalności gospodarczej (16 godz.)

  • Współczesne rozumienie zarządzania (funkcje zarządzania i ich uwarunkowania)
  • Zarządzanie firmą w warunkach rynku europejskiego
  • Firma jako system i jej relacje z otoczeniem
  • Współczesne wyzwania wobec zarządzania (zarządzanie  w warunkach globalizacji)
  • Struktury organizacyjne (funkcje, struktury, typy struktur, ewolucja struktur organizacyjnych)
  • Struktury kapitałowe i struktury kontraktowe
  • Formy organizacyjno-prawne działalności gospodarczej
  • Konsekwencje ekonomiczne i społeczne wyboru formy organizacyjno- prawnej

Otoczenie prawne biznesu (8 godz.)

  • Wybrane regulacje kodeksu handlowego i cywilnego dotyczące biznesu
  • Sposoby zabezpieczeń wykonania zobowiązań
  • Sztuka zawierania umów szczegółowych
  • Prawne uregulowania dotyczące windykacji należności
  • Nowe regulacje prawne w kontekście wejścia do UE
  • Analiza przypadków

Psychologia kierowania ludźmi  (12 godz.) 

  • Psychologiczne tło zachowań biznesowych
  • Psychologiczne uwarunkowania kierowania ludźmi
  • Sztuka wygłaszania expose przez kierownika
  • Sztuka prowadzenia rozmów związanych z nagradzaniem
  • Sztuka prowadzenia rozmów związanych z karaniem  
  • Sztuka prowadzenia trudnych rozmów z podwładnymi
  • Sztuka rozwiązywania konfliktów

Sylwetka współczesnego menedżera (8 godz.)

  • Kierownik, menadżer, biznesmen i przywódca
  • Struktura kwalifikacji menedżera
  • Pożądane kompetencje współczesnego menażera
  • Wybrane testy i przypadki ukierunkowane na diagnozę i doskonalenie kwalifikacji menedżerskich
  • Kompetencje menadżera XXI wieku
  • Antykwalifikacje menedżerskie
  • Dezaktualizacja kwalifikacji i sposoby jej przeciwdziałania  

Podstawy finansów w biznesie (8 godz.)

  • Podstawowe kategorie finansowe
  • Wyniki na działalności operacyjnej a płynność finansowa
  • Interpretacja rachunku zysków i strat oraz wskaźniki z tym związane
  • Interpretacja płynności finansowej oraz wskaźniki z tym związane
  • Przegląd możliwych źródeł finansowania (własnego i obcego)
  • Kierunki inwestowania nadwyżek finansowych
  • Podstawowe dokumenty finansowe  
  • Mini warsztaty i przypadki

Analiza finansowa (8 godz.)

  • Baza informacyjna i jej wiarygodność w analizie finansowej
  • Metody badań stosowane w analizie finansowej
  • Porównywalność danych w czasie i przestrzeni
  • Prezentacja danych
  • Wnioskowanie w analizie finansowej
  • Narzędzia analizy sprawozdań finansowych

Rachunkowość zarządcza i controlling (12 godz.) 

  • Rachunkowość a system celów i proces decyzyjny
  • Controlling w zarządzaniu finansowym
  • Controlling strategiczny
  • Narzędzia sterowania rentownością
  • Cash flow
  • Zarys procedury wdrażania controllingu
  • Ćwiczenia i przypadki
  • Prezentacja doświadczeń praktycznych

Zarządzanie biznesem  (16 godz.)

  • Uwarunkowania małych przedsiębiorstw
  • Wybór formy organizacyjno-prawnej
  • Źródła finansowania małych firm
  • Proces decyzyjny w małych firmach
  • Analiza systemu podatkowego w biznesie
  • Sztuka zawierania umów (zawieranie kontraktu)
  • Szanse i zagrożenia małych przedsiębiorstw
  • Źródła finansowania w biznesie
  • Ćwiczenia i przypadki sytuacyjne

Marketing  (8 godz.)

  • Koncepcja marketingu relacyjnego
  • Strategiczne a operacyjne zarządzanie marketingowe
  • Procesy komunikacyjne w marketingu
  • Badania i analizy marketingowe a decyzje menedżerskie
  • Instrumentarium marketingowe (analiza SWOT, marketing mix, benchmarking)

Zarządzanie sprzedażą (8 godz.)

  • Miejsce i znaczenie sprzedaży w systemie funkcjonowania firmy
  • Lokalizacja sprzedaży w strukturze organizacyjnej firmy
  • Planowanie sprzedaży
  • Strategie sprzedażowe
  • Zarządzanie relacjami z klientami

Wybrane narzędzia i techniki menedżera  (12 godz.) 

  • Techniki i narzędzia ukierunkowane na myślenie selektywne
  • Techniki i narzędzia ukierunkowane na myślenie całościowe
  • Techniki i narzędzia stosowane w regulowaniu i delegowaniu kompetencji
  • Procedura projektowania komórki organizacyjnej
  • Technika OCE II  badania klimatu organizacyjnego  
  • Technika badania struktur nieformalnych (socjometria)
  • Budowa i analiza systemu celów  firmy
  • Przykłady rozwiązań praktycznych i mini warsztaty  

Sztuka kierowania ludźmi  (8 godz.)

  • Istota i uwarunkowania kierowania ludźmi
  • Paradoksy kierowania
  • Zasady i zalecenia efektywnego kierowania ludźmi
  • Sztuka formułowania i przekazywania zadań
  • Sztuka delegowania kompetencji
  • Style kierowania
  • Przypadki, ćwiczenia i inscenizacje  związane z kierowaniem ludźmi

Symulacje biznesowe (4 godz.)

  • Symulacja optymalnej struktury produkcji
  • Kalkulacja kosztów
  • Symulacja wyniku finansowego

Dobór  i ocena  kadr w biznesie (8 godz.)

  • Rola i znaczenie doboru kadr w biznesie
  • Budowanie modelu pożądanych kompetencji
  • Metody rekrutacji i selekcji pracowników
  • Projektowanie ścieżek karier zawodowych
  • Systemy okresowych ocen pracowniczych

Zarządzanie strategiczne  (8 godz.)

  • Misja - wizja – cele strategiczne
  • Metody wypracowania strategii
  • Poziomy strategii
  • Transformacja celów strategicznych w cele taktyczno-operacyjne
  • Prezentacja doświadczeń praktycznych

Systemy motywacyjne w biznesie  (8 godz.)

  • Istota i rodzaje motywacji pracowniczej
  • Podstawowe teorie motywacji
  • Motywacja materialna i pozamaterialna
  • Systemy motywacyjne a wynagradzanie
  • Praktyczne aspekty zarządzania procesem motywowania
  • Istotne uwarunkowania procesu motywacyjnego
  • Rola wyznaczania celów w procesie motywacyjnym
  • Techniki automotywacyjne a sztuka motywowania innych

Negocjacje w biznesie  (8 godz.)

  • Strategie negocjowania
  • Etapy skutecznego negocjowania
  • Techniki pomocnicze negocjowania
  • Pokonywanie impasu
  • Podstępne praktyki negocjowania
  • Psychologia negocjacji

Zakupy w biznesie (4 godz.)

  • miejsce i znaczenie zakupów w systemie funkcjonowania firmy
  • lokalizacja zakupów w strukturze organizacyjnej
  • zakupy a inne podsystemy firmy
  • strategie zakupowe
  • negocjacje zakupowe
  • wykorzystanie IT w zakupach
  • generowanie oszczędności w zakupach
  • zarządzanie relacjami z dostawcami

Gra biznesowa Promar  (16 godz.)

  • Kompleksowa gra biznesowa „Promar” ukierunkowana na kształtowanie pożądanych cech i umiejętności menedżerskich (konkurencyjna gra marketingowo-finansowa)
  • Doskonalenie pożądanych kompetencji osobowościowych menedżera

Forma zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu końcowego z przedmiotów zrealizowanych na zajęciach.

Wykładowcy: 

Wykładowcy na studiach podyplomowych to doświadczeni praktycy o ugruntowanej pozycji w swoim środowisku zawodowym. Są wśród nich przedsiębiorcy, właściciele firm, konsultanci, trenerzy i eksperci w takich dziedzinach, jak marketing i sprzedaż, finanse, zarządzanie, coaching. Omawiają oni zjawiska i procesy na przykładach zaczerpniętych z własnej pracy zawodowej, dzięki czemu słuchacze poznają nowoczesne rozwiązania stosowane w prawdziwym życiu gospodarczym. Walorem studiów jest dosyć uniwersalny program obejmujący zarówno aspekty prawno-organizacyjne, jak również finansowe, rynkowe, metodyczne i kadrowe. Zajęcia prowadzą trenerzy z doświadczeniem praktycznym i są one zorientowane  zarówno na doskonalenie umiejętności zawodowych, jak również na trening umiejętności osobowościowych.

Zajęcia prowadzą między innymi:

w-wudarzewski_233x134.jpgdr  Włodzimierz Wudarzewski
Kierownik merytoryczny kierunku, kierownik Katedry Zarządzania w WSB Wrocław. Wspólnik i właściciel firm konsultingowo-szkoleniowych w latach 90. , a od roku 2012 - Współwłaściciel i Członek Rady Nadzorczej spółki notowanej na Newconnect. Umiejętnie łączy zainteresowania naukowo-dydaktyczne z praktyką biznesu. Szeroko współpracował i współpracuje z wieloma uczelniami, prowadząc od wielu lat wykłady i zajęcia na różnych studiach podyplomowych oraz studiach MBA. Jednocześnie posiada bogate doświadczenia, jako trener i doradca wielu firm szkoleniowo-konsultingowych. Nadzorował metodycznie opracowanie i wdrożenie strategii oraz systemu celów, a także nowych rozwiązań strukturalnych i systemów regulacji kompetencji w wielu organizacjach.

dr hab. Andrzej Kaleta, prof. nadzwyczajny WSB Wrocław
Pracownik naukowo-dydaktyczny w Uniwersytecie Ekonomicznym (kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego i w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu (Pełnomocnik d.s. Strategii). Praktyk zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwach i innych organizacjach. Koordynator i/lub trener wielu warsztatów strategicznych oraz autor licznych szkoleń z zakresu kreowania i realizacji strategii organizacji. Autor wielu opracowań naukowych nt. strategii zarządzania oraz aktywny uczestnik wielu konferencji w tym obszarze.

dr Jerzy Jagoda
Absolwent AE Wrocław, tam również się doktoryzował z zakresu organizacji i zarządzania. Aktualnie jest adiunktem w WSB Wrocław w Katedrze Zarządzania. W latach 1987-1991 stypendysta, a następnie visiting professor w Norwegian Business School w Bergen Norwegia. W latach 1992-2005 prezes oraz doradca firm z kapitałem zagranicznym (Omnicenter East, Gullfiber, Kaabs, Lindap). Od  roku 1992 prowadzi swój biznes (handel międzynarodowy, nieruchomości, recykling). Jest specjalistą w obszarze funkcjonowania małych firm. Prowadzi popularne i otwarte konsultacje w zakresie biznesu w WSB Wrocław. Ceniony wykładowca i trener na studiach podyplomowych i MBA w wielu polskich uczelniach Autor publikacji z zakresu small biznesu oraz znany trener gier biznesowych.

dr Tomasz Kopyściańskitomasz_kopyscianski.jpg
Adiunkt WSB Wrocław, specjalista z zakresu analizy finansowej przedsiębiorstwa. Autor i współautor opracowań biznesowych podejmowanych we współpracy z instytucjami finansowymi, przedsiębiorstwami oraz jednostkami sektora finansów publicznych, dotyczącymi przeprowadzenia audytu finansowego, opracowania biznesplanów, formułowania długofalowej strategii rozwoju, pozyskiwania źródeł finansowania. Pracownik kancelarii BSKK - Radcowie Prawni i Adwokaci. Wykładowca w ramach studiów podyplomowych i studiów MBA realizowanych w Wyższej Szkole Bankowej. Dziennikarz-felietonista w lokalnych i regionalnych czasopismach.

Ceny studiów na kierunku Studia menedżerskie w WSB we Wrocławiu

100 zł 400 zł opłaty wpisowej do 11 sierpnia 2014 r. - zniżka 300 zł

Jesteś absolwentem WSB? Sprawdź dodatkowe zniżki.

Poniższa tabela uwzględnia 150 zł zniżki w czesnym rocznym w przypadku wniesienia opłaty za studia w jednej racie do 30 października 2014 r.

10 RAT1 RATA
585 zł555 zł5850 zł5400 zł

Na Twoje wszelkie pytania odpowie:


Biuro Rekrutacji - Studia Podyplomowe

bud. A, p.101

    • ul. Fabryczna 29-31
    • 53-609 Wrocław
    • PON - PIĄ:
    • SOB:
    • 09:00 - 17:00
    • 09:00 - 14:00
    • tel. 71 376 23 95/ 96, 800 702 922
    • fax

Javascript is required to view this map.
51.11313816.981923