Zobacz inny kierunek

Doradztwo personalne z elementami coachingu


WSB Poznań - Studia podyplomowe

2 semestry naukistudia tradycyjne
Zapisz się online
  • Opis kierunku
  • Program kierunku
  • Wykładowcy
  • Cena studiów
  • Masz pytanie?

Doradztwo personalne z elementami coachingu - studia podyplomowe w WSB w Poznaniu

Coraz większa konkurencja na rynku pracy i zabieganie o najlepszych specjalistów, dzięki którym firma mogłaby wybić się jak najwyżej, przyczyniły się do rozwoju doradztwa personalnego. Stratedzy firm przekonują się, że nowoczesne technologie i sprzęt nie są w stanie zastąpić ludzi z wizją rozwoju przedsiębiorstwa.

foto233x134_28.jpgDoradztwo personalne jest działalnością gospodarczą polegającą na doradzaniu innym podmiotom gospodarczym – firmom, instytucjom, placówkom publicznym – we wszelkich kwestiach dotyczących personelu – począwszy od rekrutacji pracowników, poprzez system motywacji, ocen, rozwijania kompetencji pracowniczych. 

 

 

Cel
Doradztwo personalne jest działalnością gospodarczą polegającą na doradzaniu innym podmiotom gospodarczym – firmom, instytucjom, placówkom publicznym – we wszelkich kwestiach dotyczących personelu – począwszy od rekrutacji pracowników, poprzez system motywacji, ocen, rozwijania kompetencji pracowniczych. Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie słuchaczy do świadczenia specjalistycznych usług doradczych w oparciu o rozległą wiedzę tak dotyczącą rynku pracy, jak i z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, psychologii, komunikacji.

Korzyści
Słuchacz będzie potrafił:

  • profesjonalnie doradzać i wspierać klientów w zakresie kształtowania polityki personalnej oraz optymalizacji procesów związanych z zarządzaniem ludźmi
  • posługiwać się warsztatem metodycznym i diagnostycznym w pracy doradcy personalnego,
  • wspomagać i inspirować do rozwoju zawodowego dzięki znajomości metod pracy coachingowej,
  • współpracować z firmami i instytucjami w zakresie doradztwa personalnego

Uczestnicy
Studia skierowane są do osób pracujących w agencjach zatrudnienia i pośrednictwa pracy jak również pracowników działu HR pragnących podnieść swoje kwalifikacje. Ukończenie studiów podyplomowych z doradztwa personalnego daje też możliwość zmiany dotąd posiadanych kwalifikacji.

 

Program kierunku: 
Program studiów podyplomowych na kierunku Doradztwo personalne z elementami coachingu w WSB w Poznaniu
  • Liczba miesięcy nauki: 9
  • Liczba godzin: 162
  • Liczba zjazdów: 10

ZAGADNIENIA OGÓLNE

1. Psychologia społeczna (10 h)

  • badania w psychologii społecznej
  • psychologia społeczna jako nauka
  • uwarunkowania postrzegania i oceny innych
  • teoria dysonansu poznawczego
  • wywieranie wpływu na ludzi, a manipulacja ich uczuciami i zachowaniem
  • zachowania prospołeczne; pomaganie i altruizm
  • konformizm; teoria wpływu społecznego
  • zachowania ludzi w grupie; myślenie grupowe, facylitacja społeczna, próżniactwo społeczne
  • kształtowanie się postaw; uprzedzenia, stereotypy, dyskryminacja
  • atrakcyjność i miłość
  • możliwości wykorzystania wiedzy z psychologii społecznej w doradztwie zawodowym

2. Elementy psychologii uczenia się i rozwoju człowieka (10 h)

  • systemy pamięciowe i podstawowe prawa w zapamiętywaniu. Mechanika technik pamięciowych i ich przykłady.
  • mindmapping jako forma opracowywania informacji i podniesienia sprawności myślenia.
  • fizjologia uczenia się, rola ciała w procesie uczenia się i nauczania.
  • koncepcja indywidualnych wzorców myślowych wg D. Markowej i A. Powell.
  • wpływ formy ekspozycji informacji na efektywność jej przyswajania. Rytuał skutecznej nauki.
  • podstawowe zasady w nauczaniu uwzględniające różne potrzeby poznawcze dzieci oraz zwiększenie możliwości przyswajania informacji i koncentracji w dużej grupie.
  • znaczenie przekonań i jakości samooceny w stopniu wykorzystania potencjału intelektualnego. Historia przekonań i wycieczka po zasoby.
  • elementy rozwojowej komunikacji, zwłaszcza w sytuacjach udzielania opinii na temat wyników.
  • wpływ obieranych ról w zespole a możliwość korzystania z zasobów poznawczych.
  • etapy rozwoju człowieka w koncepcji somatoanalizy i możliwe kompensacje deficytów w odniesieniu do teorii systemów.

3. Podstawy psychologii osobowości (10 h)

  • struktura i rozwój osobowości w klasycznej psychoanalizie
  • Freudowska koncepcja mechanizmów obronnych
  • pedagogika Gestalt
  • Carl Rogers – koncepcja edukacji
  • Rogerowskie ujęcie problematyki rozwoju osobowości
  • psychospołeczne koncepcje osobowości (Adler, Horney, Fromm)
  • analityczna teoria Junga
  • fazy rozwojowe człowieka wg Eriksona,
  • Allportowska psychologia jednostki

4. Komunikacja i trening interpersonalny (16 h)

  • podstawowe zasady autoprezentacji i jej znaczenie w pracy doradcy zawodowego – warsztat z kamerą,
  • nawiązywanie relacji i budowanie własnego wizerunku
  • aktywne słuchanie - techniki, rodzaje komunikatów
  • bariery w porozumiewaniu się; ich przyczyny i pokonywanie
  • empatia
  • postawa asertywna
  • skuteczne rozwiązywanie problemów
  • umiejętności komunikacyjne doradcy zawodowego
  • znaczenie i specyfika komunikacji w pracy doradcy zawodowego; mowa ciała, komunikacja werbalna, sztuka argumentacji w doradztwie
  • etykieta w pracy doradcy zawodowego
  • diagnoza, analiza i zrozumienie potrzeb klienta
  • budowanie długofalowej współpracy i uczestniczenie w rozwoju organizacji klienta
  • różne formy współpracy w doradztwie personalnym

5. Rola doradztwa  - doradztwo wobec wyzwań współczesności (8 h)

  • trendy w określaniu zapotrzebowania na kwalifikacje i kompetencje pracowników.
  • trendy europejskie w pozyskiwaniu pracowników.
  • narzędzia rekrutacji on-line – zagrożenia unifikacji i tracenia talentów, Przystawalność i nieprzystawalność opisów i charakterystyk zawodów wobec wymagań stanowiskowych. Wywiady  on-line – nowe metody przygotowywania kandydatów do pracy.
  • rozróżnianie kompetencji i postaw wobec pracy – wartości, nastawienie wobec pracy i treści pracy.
  • pozazawodowe źródła kwalifikacji i kompetencji.
  • etyczny wymiar doradztwa kariery (poradnictwa zawodowego).
  • doradztwo kariery w odpowiedzi na wyzwania rynku i oczekiwania pokolenia Y.
  • doradztwo zawodowe wrażliwe na płeć i stereotypizację oczekiwań wobec kompetencji.
  • społeczne i ekonomiczne korzyści stosowania zasady gendermainstreaming.
  • kobiety i mężczyźni na rynku pracy w różnych przedziałach wiekowych. Różnice płac i oczekiwań.
  • wyzwania międzykulturowe w doradztwie kariery (doradztwie zawodowym)
  • rola doradcy personalnego i zawodowego
  • specyfika pracy na stanowisku doradcy personalnego
  • rola doradcy personalnego w procesie zarządzania kadrami
  • świadczenie usług w ramach doradztwa personalnego
  • etyka doradcy zawodowego

6. Prawo pracy (14 h)

  • podstawowe pojęcia i zasady prawa pracy
  • stosunek pracy; nawiązanie, rozwiązanie oraz wygaśnięcie stosunku pracy
  • podstawowe obowiązki i prawa pracownika oraz pracodawcy
  • rodzaje umów: o pracę, o dzieło, zlecenie
  • wynagrodzenie i inne świadczenia związane z pracą
  • regulacje związane z czasem pracy
  • urlopy; wypoczynkowy, wychowawczy, macierzyński
  • dyskryminacja i mobbing w pracy

7. Zarządzanie karierą (12 h)

  • proaktywne zarządzanie karierą zawodową
  • budowanie wizerunku zawodowego
  • modele współczesnych karier zawodowych; kariera bez granic
  • czynniki sukcesu
  • formułowanie celów zawodowych
  • planowanie karier w organizacji
  • teorie motywacji
  • zarządzanie talentami

ZAGADNIENIA SPECJALNOŚCIOWE
1. Development  center - Ocena potencjału – diagnozowanie kompetencji (16 h)

  • mapa kompetencji
  • teorie kompetencji: MBTI, Holland, Big Five, McClelland itp.
  • metody i narzędzia oceny kompetencji
  • podejmowanie decyzji personalnych
  • korzyści wynikające z zastosowania procedur  DC
  • narzędzia i metody oceny  (indywidualne i grupowe)

2. Rozwój pracowników (8 h)

  • planowanie rozwoju pracowników w oparciu o potrzeby organizacji i oczekiwania rozwojowe pracowników
  • wykorzystanie potencjału pracowników do wzrostu i rozwoju organizacji
  • programy rozwijania kompetencji pracowniczych
  • rozpoznawanie i analiza potrzeb szkoleniowych
  • projektowanie programów szkoleniowych
  • ewaluacja szkoleń

3. Optymalizacja struktur organizacyjnych (4 h)

  • analiza pracy
  • opisy stanowisk pracy
  • modele kompetencyjne

4. System okresowych ocen pracowniczych (8 h)

  • korzyści wynikające z wdrożenia systemu ocen okresowych
  • cele i wymagania stawiane systemowi ocen
  • metody i narzędzia oceniania
  • etapy wdrożenia systemu ocen okresowych
  • kryteria oceny
  • przykłady narzędzi i kwestionariuszy oceny

5. Motywacyja jako element rozwoju pracownika (8 h)

6. Badania satysfakcji pracowników (8 h)

  • cele i korzyści badania satysfakcji z pracy
  • metody badania satysfakcji z pracy – narzędzia badawcze
  • wnioski z badań

7. Wypalenie zawodowe  (4 h)

  • etapy i symptomy wypalenia

8. Coaching indywidualny  (16 h)

  • różnice pomiędzy doradztwem a coachingiem
  • coaching menedżerski
  • narzędzia pracy coacha
  • techniki coachingu
  • rozwijanie poprzez coaching
  • wprowadzanie zmian

9. Coaching w praktyce (16 h)

  • prowadzenie rozmów coachingowych - warsztaty

10. Seminarium (8 h)

Forma zaliczenia:

  • 1 test semestralny
  • Praca dyplomowa – projekt pisany w grupach
  • egzamin końcowy, polegający na obronie pracy dyplomowej
     
Wykładowcy: 

 

Agnieszka Ciereszko
Andragog, doradca zawodowy, właścicielka firmy  szkoleniowo – doradczej VIRTUS. Od wielu lat zajmuje się tworzeniem nowoczesnych narzędzi w edukacji i doradztwie zawodowym. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli, pedagogów i doradców zawodowych z zakresu wdrażania poradnictwa kariery i stosowania w edukacji nowoczesnych technologii. Zastępca redaktora naczelnego kwartalnika „Doradca Zawodowy”, trener szkoleń online, twórca treści do kursów elearningowych i autorka scenariuszy komputerowych gier edukacyjnych.

Irmina Rytlewska
Psycholog, od początku swojej pracy zawodowej związana z doradztwem zawodowym.  Prowadzi indywidualne konsultacje oraz  warsztaty  dla uczniów, nauczycieli  i rodziców z zakresu doradztwa zawodowego, planowania ścieżki kariery oraz poznawania swoich predyspozycji.  Pracuje także jako asesor w Fundacji Rozwoju Talentów podczas Asesssement Center przy realizacji programu stażowego badając i oceniając kompetencje studentów. Posiada doświadczenie trenerskie przy realizacji projektów unijnych z zakresu aktywnych metod poszukiwania pracy. Ukończyła I i II stopień terapii systemowej oraz Szkołę Trenerów Biznesu MODERATOR. Posiada licencję na stosowanie takich metod diagnozy jak BBT Achtnicha, KUP, oraz IPD. Ukończyła studia podyplomowe z doradztwa zawodowego.

Justyna Bąk
mgr pedagogiki, doradca zawodu, trener efektywnej nauki, szybkiego czytania i technik pamięciowych, szkoleniowiec, nauczyciel akademicki. Na co dzień pracuje z dziećmi, młodzieżą, rodzicami i nauczycielami w formie zajęć grupowych oraz konsultacji indywidualnych. Posiada kwalifikacje oraz narzędzia dzięki którym pomaga określić predyspozycje zawodowe i zaplanować ścieżkę rozwoju kariery edukacyjno-zawodowej. Bazując na swoim doświadczeniu oraz kierunkowym wykształceniu pracuje ze studentami jako wykładowca. Prowadzi też zajęcia dla dzieci i młodzieży mające na celu ich rozwój emocjonalno-intelektualny oraz działa w organizacjach pozarządowych.

Karolina Szalewska
Absolwentka politologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (2005) oraz studium podyplomowego Zarządzanie Projektem w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu (2007) i studium podyplomowego Podatki i Skarbowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu (2013). Posiadaczka certyfikatu APM Group „PRINCE2® Foundation” (2009). Od 2005 roku pracownik Wydziału Działalności Gospodarczej i Rolnictwa Urzędu Miasta Poznania (WDGR UMP). Autorka publikacji nt. procedur związanych z zakładaniem i prowadzeniem własnej firmy. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla osób myślących o rozpoczęciu lub rozwoju własnej działalności gospodarczej, współpracując w tym zakresie z wieloma poznańskimi instytucjami wsparcia biznesu. Zajmuje się  doradztwem gospodarczym, koordynuje prace Ośrodka Doradczo-Szkoleniowego WDGR UMP. Odpowiedzialna za realizację projektów badawczych z obszarów: gospodarki, rynku pracy i edukacji. Zainteresowania? Książka, podróże, jazda konna, taniec i muzyka… Od zawsze zafascynowana górami i zakochana w straży pożarnej.

Magdalena Serafin
Doświadczony trener, wykładowca i konsultant. Od 2001 roku prowadzi własną działalność doradczo-szkoleniową. Zajmuje się oceną kompetencji i potencjału pracowników, opracowuje i wdraża indywidualne projekty rozwojowe, prowadzi warsztaty doskonalące umiejętności handlowe i menedżerskie. Specjalizuje się w zagadnieniach efektywności systemów doskonalenia kadr, projektowania skutecznych systemów motywacyjnych, rekrutacji i selekcji kandydatów na stanowiska różnych szczebli.

Sylwia Michalska-Pyszny
Prowadzi szkolenia od 1997 roku, z zakresu doskona-lenia umiejętności menedżerskich, negocjacji w biznesie oraz rozwoju osobiste-go. Zajmuje się również tematyką konfliktu w organizacji oraz prowadzeniem sesji coachingowych i mediacyjnych. Z wykształcenia jest psychologiem zarzą-dzania, dyplomowanym mediatorem i coachem, akredytowanym konsultantem Insights Discovery.
W praktyce zajmuje się głównie doskonaleniem umiejętności menedżerskich, coachingiem oraz wdrażaniem systemów z obszaru Human Resources.
Zrealizowała kilkanaście projektów rozwojowych w firmach produkcyjnych oraz w firmach z branży usługowej (wdrożenia rozwiązań reorganizacyjnych mają-cych na celu poprawę efektywności działania, wdrożenia systemów oceny 360°, programów zastępowalności stanowiskowej, systemowych rozwiązań dla szko-leń wewnętrznych).
Jest opiekunem merytorycznym i wykładowcą na studiach podyplomowych „Psychologia Zarządzania” w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, od wielu lat prowadzi również zajęcia na studiach podyplomowych „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”.
Jej pasją są podróże kulinarne, podczas których z uwagą obserwuje wpływ róż-nych kultur na podejście do jedzenia. Zebrane doświadczenia podróżnicze za-inspirowały ją do prowadzenia warsztatów kulinarnych z elementami coachingu i technik kreatywności.

Ceny studiów podyplomowych na kierunku Doradztwo personalne z elementami coachingu w WSB w Poznaniu

Nie czekaj, wypełnij formularz i zgłoś się już dziś.zapisz-sie-onlin.png
Zapisując się do 31 maja zyskujesz 1000 zł:

  • 600 zł  dzięki zniżce w czesnym,
  • 400 zł dzięki zwolnieniu z opłaty wpisowej.

Jeśli jesteś absolwentem WSB możesz się dalej z nami rozwijać za 1200 zł mniej:

  • dzięki 800 zł zniżki w czesnym,
  • oraz 400 zł zniżki we wpisowym.

Kwoty w tabeli to ceny po odjęciu obowiązującej promocji w czesnym

12 RAT10 RAT2 RATY1 RATA
360 zł310 zł425 zł355 zł2075 zł1775 zł4150 zł3550 zł

Na Twoje wszelkie pytania odpowie:


Biuro Rekrutacji Studia Podyplomowe

budynek GG, pokój 03, parter

    • ul. Powstańców Wielkopolskich 5
    • 61-895 Poznań
    • PON:
    • WTO - ŚRO:
    • CZW - PIĄ:
    • SOB:
    • 10:00 - 18:00
    • 09:00 - 17:00
    • 07:00 - 15:00
    • 10:00 - 14:00
    • tel. 61 655 33 00
    • fax

Javascript is required to view this map.
52.40409516.921774